Βιβλία .. μια μεγάλη αγάπη....

 

Bookstagram= books + instagram.. ακούγεται όμορφο , ρομαντικό και μυστηριώδες.. θα ήταν ιδανικό να ήταν όλα τόσο αγνά και απλά.. Όσο περνάει ο καιρός οφείλω να ομολογήσω ότι είμαι πολύ πολύ χαρούμενη που δεν είμαι μέλος αυτής της κοινότητας..

Ξαφνικά απέκτησε το instagram χίλιους μύριους κριτικούς των βιβλίων.. Καταρχήν να πω ότι όταν λέμε την γνώμη μας, που είναι καθαρά υποκειμενική, ΔΕΝ είναι κριτική… Και πως να είναι κριτική όταν απλά πειράζεις μερικές λέξεις , και μας γράφεις το οπισθόφυλλο.. Πως να είναι κριτική όταν είναι η περίληψη του βιβλίου σε 150 λέξεις όπως κάναμε στο δημοτικό στα «κείμενα»… Και βέβαια σε καμία περίπτωση δεν μπορούμε να ονομάσουμε κριτική την σταχυολόγηση του επίμετρου ή του εισαγωγικού σημειώματος του εκάστοτε βιβλίου.

Πως να είναι ρομαντική αυτή η κοινότητα όταν όλοι σκοτώνονται να διαβάσουν πρώτοι τις καινούριες εκδόσεις , σαν να είναι διαγωνισμός πρωτιάς.. χαλαρώστε μωρέ βιβλιόφιλοι, και χρόνια να περάσουν τα βιβλία ίδια είναι.. δεν παθαίνουν τίποτα αν τα διαβάσουμε αργότερα.. Εκτός και αν ο πρώτος των πρώτων κερδίζει και δεν το έχω μάθει… τότε να ζητήσω ταπεινά συγνωμη..

Πως να είναι ρομαντική η κοινότητα όταν δεν είναι ειλικρινής… όταν οι «κριτικές» τους γράφονται για να ικανοποιήσουν τους εκδοτικούς οίκους που τους έχουν στείλει δωρεάν τα βιβλία… Είναι αυτές οι συνεργασίες με τους εκδοτικούς , που καμία αξιοκρατία δεν τις διέπει.. Αυτές οι συνεργασίες που έχουν τόσο ιδρώσει οι βιβλιόφιλοι να αποκτήσουν με κάθε τρόπο..

Πως να είναι ρομαντική η κοινότητα όταν δημιουργούνται ομάδες συνανάγνωσης για ίδιον όφελος των admin για προώθηση του δικού τους λογαριασμού και ενίσχυση των σχέσεων με τους εκδοτικούς οίκους με σκοπό την επίτευξη συνεργασιών για δωρεάν βιβλία.. (οι συνεργασίες που λέγαμε πιο πάνω..). Ομάδες συνανάγνωσης , ακούγεται και αυτό όμορφο , αλλά πιεστικό μωρέ.. να πρέπει να κάνεις  αγώνα δρόμου ποιος θα διαβάσει πρώτος τα καινούρια βιβλία, με αποτέλεσμα αντί να βλέπουμε όμορφα stories να βλέπουμε printscreen σαν τεκμήρια του ποιος θα κόψει πρώτος το νήμα… Να μην αναφερθώ στις ομάδες υποχρεωτικών Like Και σχολίων...

 Δεν θέλω να αναφερθώ στην επιλογή των βιβλίων των bookstagramers, που επιλέγουν μόνο βαριά λογοτεχνικά βιβλία , προκειμένου να έχει ο λογαριασμός τους δύσκολα λογοτεχνικά έργα, χωρίς όμως να ψάχνουν την ουσία του κάθε έργου..

Ήταν 2008 όταν έκανα την πρώτη μου ανάρτηση για ένα από τα βιβλία που διάβαζα.. Απλά , ρομαντικά και με πλήρη σεβασμό στον κάθε δημιουργό.. Αυτούς τους δημιουργούς που πλέον είναι φίλοι μου, με την πραγματική διάσταση της λέξης ΦΙΛΟΣ.. Κοιτάζω την βιβλιοθήκη μου και έρχονται στο μυαλό μου όλα αυτά τα λόγια καρδιάς που μου έχουν γράψει οι φίλοι μου..

Και τώρα οι bookstagramers μπορούν να με κάνουν block… όπως γίνεται κάθε φορά που κάποιος τους χαλάει το «όνειρο»…

 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις