Κορμός πορτοκαλιού..

Καλημέρα, καλημέρα...
Γλυκάκι σήμερα................ για να φτιάξουμε τα κέφια μας!!!!!


Υλικά:
4 αυγά, χωριστά τα ασπράδια από τους κρόκους
80 γρ. ζάχαρη άχνη
το ξύσμα από 2 μέτρια πορτοκάλια
το χυμό από ½ πορτοκάλι
65 γρ. αμυγδαλόψιχα κοπανισμένη
15 γρ. αλεύρι για όλες τις χρήσεις
150 ml κρέμα γάλακτος
1 κουτ. του γλυκού Γκραν Μαρνιέ ή άλλο λικέρ πορτοκάλι
μερικά φρέσκα μπουμπούκια τριαντάφυλλου για τη διακόσμηση


Εκτέλεση:
1. Χτυπάμε τους κρόκους μαζί με 65 γρ. από τη ζάχαρη, το ξύσμα και το χυμό του πορτοκαλιού, μέχρι να πήξει και να γίνει λείο και ανοιχτόχρωμο μίγμα.
2. Χτυπάμε τα ασπράδια μέχρι να γίνουν σφικτή μαρέγκα και προσθέτουμε την υπόλοιπη ζάχαρη, χτυπώντας για λίγο ακόμη.
3. Ρίχνουμε 40 γρ. από τα τριμμένα αμύγδαλα και το αλεύρι στο μίγμα των κρόκων, εναλλάξ με τη μαρέγκα. Ανακατεύουμε καλά όλο το μίγμα με μία ξύλινη κουτάλα. Το μεταφέρουμε σε ένα ρηχό, ορθογώνιο ταψάκι με διαστάσεις 33x23 εκ., στο οποίο έχουμε απλώσει ένα κομμάτι λαδόκολλας, και ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο στους 180 °C για 25 λεπτά, μέχρι να γίνει ένα απαλό στην αφή και σπογγώδες κέικ.
4. Απλώνουμε ένα κομμάτι λαδόκολλας στο μισό τμήμα μιας νοτισμένης, καθαρής πετσέτας κουζίνας. Πασπαλίζουμε με τα υπόλοιπα τριμμένα αμύγδαλα και αναποδογυρίζουμε το ψημένο κέικ πάνω σε αυτά. Το σκεπάζουμε με το άλλο μισό της πετσέτας και το αφήνουμε να κρυώσει τελείως σε θερμοκρασία δωματίου. Αφαιρούμε προσεκτικά τη λαδόκολλα.
5. Χτυπάμε την κρέμα γάλακτος με το Γκραν Μαρνιέ μέχρι να γίνει σαντιγί και την αλείφουμε στο κέικ. Ισιώνουμε με μία σπάτουλα. Ξεκινώντας από τη μικρή πλευρά, τυλίγουμε προσεκτικά το κέικ σε ρολό. Διακοσμούμε με τα μπουμπούκια των τριαντάφυλλων και σεβίρουμε.

ΠΑΡΑΛΛΑΓΕΣ

ΚΟΡΜΟΣ ΛΕΜΟΝΙΟΥ
Μπορούμε να αντικαταστήσουμε το άρωμα και τη γεύση του πορτοκαλιού, σε αυτή τη συνταγή, με του λεμονιού. Απλώς, αντικαθιστούμε το ξύσμα και το χυμό του πορτοκαλιού με τα αντίστοιχα του λεμονιού και αντί για αμυγδαλόψιχα διακοσμούμε τον κορμό μας με ζάχαρη άχνη.

ΚΟΡΜΟΣ ΜΟΚΑ
Αντί για πορτοκάλι ή λεμόνι, αρωματίζουμε το μίγμα του κορμού με 1 κουτ. του γλυκού δυνατό, στιγμιαίο καφέ, διαλυμένο σε 3 κουτ. της σούπας καυτό νερό. Την χτυπημένη κρέμα γάλακτος της γέμισης την αρωματίζουμε με 1 κουτ. του γλυκού καφέ ή με 1 κουτ. της σούπας λικέρ καφέ και συνεχίζουμε την υπόλοιπη διαδικασία, όπως περιγράφουμε στην αρχική συνταγή.

Σχόλια

  1. Και εψαχνα να βρώ συνατγή για κορμό !!!!!! Φιλεναδίτσα μου καλή είσαι superrrrr!!!

    Πάλι στην κουζίνα με βλέπω :)!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σούπερ το γλυκάκι αυτό, θα το δοκιμάσω! Καλημέρα φιλενάδα, δεν έχω πάρει μέιλ σου γλυκιά μου, πού το έστειλες;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Fanoula καλημέρες.... είπαμε στην κουζίνα ολοταχώς!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τζιριτάκι.... θα στο ξαναστείλω!!!! εντός ολίγου!!!

    φιλάκια, καλημέρες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. καλημερα, τι ωραιο γλυκακι ειναι αυτο??? πολυ καλο μπραβο!!!
    με την πρωτη ευκαιρια θα επιχειρησω να το φτιαξω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. γλυκο εεε..χμ..

    εχω ασχετοσυνη νουμερο 1 ..

    καλημερα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Kοίταξε, ή βρίσκεις τρόπο να στέλνεις κανά κομματάκι και κατά δω,
    ή δεν ξαναμπαίνω στο μαγαζί:))))

    ΚΑΛΗΜΈΡΑΑΑΑΑ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Λοιπόν ωραιος φαίνεται με πορτοκάλι αλλά θα δοκιμάσω σίγουρα την εκδοχή της ΜΟΚΑ !!!!!!!!!!!!

    thanks ! :)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ..μ αρεσει!!!!!!!....την τυπωσα κι αυτην ζαχαρουλα μου!!!...το Σαββατο θα τον φτιαξω..Καλημερα!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ψηφίζω λεμόνι δαγκωτό μιας και είμαι .... ξινή και λεμονάτη και λατρεύω οτιδήποτε με λεμόνι.
    Εχω επίσης ωραία συνταγούλα για κορμό λεμόνι, κάποια στιγμή θα την ποστάρω, αλλά η ξηροκαρπίτικη δική σου πολύ μου άρεσε και θα την φτιάξω οπωσδήποτε:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. μ' αρέσει ο κορμος Ζαχαρουλα μου, ανέκαθεν μου άρεσε :))

    (χτες, σου 'στειλα μειλ. τσέκαρε μήπως δεν το 'χεις παρει ακομα)

    φιλιά :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Μόνο μια καλησπέρα σήμερα... δεν τρώω γλυκά :(

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. μου τρεχουν τα σαλια λέμε....ενα κομματακι να'χα τωρα με τον καφε...εγώ θα αραίωνα μαρμελαδα πορτοκαλι με γκραν μαρνιε και θα καλυπτα απέξω το ρολο...θα πασπαλιζα με καβουρντισμενο φιλε αμυγδαλακι :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. νοστιμο διαβαζετε, ελπιζω και να τρωγετε...
    φιλια καρυστινα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Εμ τοχα πει εγω να μην περνάω απο το μπλογκ βραδυ!
    Τωρα τετοια ωρα τετοια λόγια.
    Και μ αρεσουν ολα τα γλυκα που εχουν πορτοκάλλι και λεμονι ,παρα πολυ!!!
    φιλια
    καλο βραδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Και πορτοκάλι θα πάρουμε Ζαχαρούλα και λεμόνι και μόκκα! Εμείς διακρίσεις δεν κάνουμε κορίτσι μου! Καλό βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ο κορμος λεμονιού μου ακούγεται νοστιμότατος!!!
    Καλημερούδια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Καλημέρα.
    Αν και δεν ασχολούμαι με την κουζίνα πάντα διαβάζω τις συνταγές σου.
    Κυρίως των γλυκών.
    Εχω μια ιδιαίτερη αδυναμία στα γλυκά.
    Ας είναι καλά το γυμναστήριο.
    Γιαυτό εισαι τοσο γλυκιά....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. ΜΜμ...
    αυτά τα φύλλα τριαντάφυλλου πολύ μου ήρεσαν... Κι ας μην τα πολυτρώω τα γλυκά, εσύ πάντα πρωτοτυπείς ζουζουνόπαιδο....

    Τι μου κάνεις;

    ΚΑΛΗΜΕΡΑΑΑΑΑΑΑΑΑ!
    Φιλούθκια....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Κορμός λεμονιού!!!! Τέλεια!

    Καλημέρες, καλημέρες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Αν και μου αρέσουν περισσότερο τα γλυκά με σοκολάτα δεν θα έλεγα οχι σε αυτό.
    Θα συμφωνίσω με την Ιφιγένεια,Μοκα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Φιλενάδα μεγάλα κέφια βλέπω! Αυτό με το πορτοκαλάκι θα το τιμήσω κι εγώ! Ωραίο μου φαίνεται! Η αμυγδαλόψυχα που έχει μέσα μου αρέσει. Και τα άλλα θα τα δοκίμαζα... δεν λέω όχι!!
    Κοτοπουλάκι... πότε θα μου κάνεις;!!

    Να σου στείλω πολλά πολλά γλυκά φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. κορμός μόκα....
    πωωωωωωωωωωω θα είναι τέλειο ζαχαρούλα μου...
    θα το δοκιμάσω σύντομα...

    Καλό βραδάκι να έχεις :-))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Καλημέρα Ζαχαρούλα.
    Ημουν πολύ απασχολημένη αυτές τις μέρες και σήμερα βρήκα χρόνο να ασχοληθώ με την κουζίνα και το blog
    Η συνταγή σου για τον κορμό πολύ καλή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Αχχ...
    Από σήμερα βρίσκομαι σε σκληρή δίαιτα για να χάσω τα 6 κιλά που πήρα από το καλοκαίρι!
    Από σήμερα, φάτε μάτια ψάρια και κοιλιά περίδρομο....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Πολύ ωραίο γλυκάκι φαίνεται να είναι αυτό. Eιδικά ο κορμός λεμονιού.

    Και δεν ήξερα καμία συνταγή για κορμό!

    Ευχαριστούμε Ζαχαρούλα!

    Φιλιά! :))))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Τόσο λίγο μίγμα αλεύρων! Ενδιαφέρον!
    Νοστιμότατο μοιάζει "ζαχαρούλα" μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. ενώ μου αρέσει ιδιαίτερα - και στα παιδιά - δυσκολούτσικο μου φαίνεται.
    Εκει στο παντεσπάνι ρε παιδί μου.
    Ξέρω γω?...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. φαινεται ευκολο και γρηγορο....καμια συνταγη για μελομακαρονα θα γραψεις??να τη δωσω στη μαμυ μου???

    πες πολλα ζητας ε????
    φιλακια.......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Κορμός πορτοκαλίού
    Τρόπος παρασκευής (ή και Σαββάτου αναλογα)
    Πέρνουμε ένα αλισοπρίονο ,πλησιάζουμε την κοντινότερη πορτοκαλιά και κόβουμε τον κορμο της σε κομματια . Το σερβίρουμε σε τερμίτες με μεγάλη επιτυχία.
    Αντενδίξεις
    Πρέπει να προσέχουμε να μήν οπλοφορεί ο γείτονας που θα του .... φάμε την πορτοκαλιά
    ;))))

    Ζαχαρούλα μου
    η συνταγή σου μου αρεσε και στίς γιορτές θα την έχω υπόψιν μου.
    Πολλα πολλα φιλια και επλιζω να μην παρεξήγισες το χιουμορ και την ανορθογραφία μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Ζαχαρούλα την αντέγραψα τη συνταγή .Ξέρεις; έχεις φιλάκια αυτή τη στιγμή απο την Ειρήνη, αν αναρωτιέσαι τι κάνει ..σου λέω οτι καθαρίζει τη κουζίνα μου με σπρέυ στο χέρι , βιτέξ ,χλωρίνες και τα καθέκαστα..τα ταπεράκια έτοιμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Περνάμε για μια ματιά ...
    και μας τρέχουν τα σάλια !!!
    Καλό σ.κ. ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Καλημέρα Ζαχαρούλα μου. Φαντάζομαι θα έχεις μπλέξει με δουλειές, εγώ πάντως μέιλ δεν έλαβα ποτέ από σένα. Έτσι κι αλλιώς βέβαια ο καιρός αποδείχτηκε απαγορευτικός για ταξίδα κι είπα να κάτσω σπιτάκι μου να στολίσω και το δέντρο με την κορούλα μου. Ελπίζω κάποια στιγμή να μας δοθεί η ευκαιρία να τα πούμε και πάλι από κοντά, ίσως μέσα στις γιορτές. Φιλάκια πολλά, να προσέχεις, καλό σαβ/κο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Πάλι "ζωγραφίζεις" ζαχαρουλίνι;;
    Να δώ πότε θα προλάβω να τα φτιάξω όλα αυτά τα υπέροχα που μας προτείνεις..
    Πολλά φιλάκια πατριωτάκι και καλό Σ/Κ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. ποποπο τι ωραιες φωτο ειναι αυτες που βαζεις ??


    Εχω κακο ελαττωμα παντα αντι να διαβαζω τις συνταγες, μενω στις φωτογραφιες..

    Αδιορθωτη.. ΦΙλακια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Kαλημέρα Ζαχαρούλα μου !!
    Μμμμμ καλό !!!!
    Έναν κορμό πορτοκαλιού θα τον φτιάξω !!!
    να σαι να μας γλυκαίνεις , φιλιά !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Κορμός;
    Πω πω πέτυχες φλέβα τώρα;

    Καλό μήνα Ζαχαρούλα !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Ντροπηηηηηηηηηηηηη σου καλέ!!! Τι είναι αυτά τα πράγματα;;;Σε άνθρωπο που κάνει δίαιτααααα χεχεχεχεχεχε Αχ νόστιμος θα είναι στα σίγουρα :)

    Καλημέρα Ζαχαρούλα μου :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΚΑΙ ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ.ΕΠΕΙΔΗ ΜΟΥ ΑΡΕΣΟΥΝ ΤΑ ΓΛΥΚΑ ΠΗΡΑ ΤΗ ΣΥΝΤΑΓΗ ΓΙΑ ΝΑ ΜΟΥ ΤΟ ΦΤΙΑΞΟΥΝ.ΧΑΙΡΕΤΩ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. Εσυ καλε που χαθηκες; στολισες; τι εκανες;!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. Τυπώθηκε και στάλθηκε στην αρμόδια για τα γλυκά...

    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις